Interaktív feladat megoldás egy weblapkészítő program segítségével – Wordpress
Kompetencia alapú képzésekhez bevezetett új tananyag
A Wordpress program segítségével elkészített interaktív feladat célja, hogy a kereskedelem szakirányon tanuló kereskedő, illetve az eladó képzésen résztvevő diákok megismerjék az e-kereskedelemre vonatkozó jogszabályi előírásokat, a kereskedők és a vásárlók jogait és kötelezettségeit. Elsajátítsák a webáruház készítés mentetét, képesek legyenek önállóan weblap létrehozására.
A tanulók a gyakorlati órát megelőzően ismerkedhettek meg az e-kereskedelemre vonatkozó előírásokkal, jogszabályokkal valamint a kereskedőkre és vásárlókra vonatkozó jogokkal és kötelezettségekkel. Ebben segítségükre volt a tankönyv és a tanári prezentáció, magyarázat, kisfilm megtekintése a témában. Emellett felkértem egy diákomat, aki már ezen a területen dolgozik, hogy tartson kiselőadást. A mai modern világban fontos, hogy a kereskedők jelen legyenek az internet világában, hiszen így szélesebb célpiacot érhetnek el. Ezért kiemelten fontos az iskolában megszerezhető szakmai tudás minél szélesebb körű elsajátítása. A tanóra 45 percből állt, ebből az első 10 percben történt a feladat ismertetése a feladatlapok kiosztása – segítség a tanulónak a feladat megoldásában - azok értelmezése, megbeszélése. A következő 30 percben történt a webshop készítése. A tanulók a megadott adatok felhasználásával és az egyéni kreativitás kibontakoztatásával készíthették el egy műszaki üzlet webáruházát. Ez idő alatt volt lehetőségem körbe járni a tanteremben és egyéni segítséget nyújtani a diákoknak. Pozitív volt számomra a nagyfokú érdeklődés és segítség kérése a feladat megoldása során. Elvárás volt a feladatmegoldásával kapcsolatban, hogy a rendelkezésre álló fájlokból kellett dolgozniuk a gyerekeknek. A diákok folyamatos visszacsatolást kaptak; a lehetséges javaslatokat, ötleteket felhasználhatták. A tanóra végére minden tanulónak sikerült elkészítenie a webáruházát. A végeredményt látva a tanulók többsége megfogalmazta, hogy még milyen módosításokat lehetne elvégezni az elkészült munkán.
A tanórán 8 fő vett részt, amelyet az egyik számítógépes termünkben tartottunk. A diákok érdeklődve figyelték a tanóra bevezetését és izgatottan várták a weblapkészítést. A tanóra végére mindenkinek sikerült egy weblap felületet létrehozni – műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó üzlet számára. A tanulók pozitívan értékelték a tanórát. Véleményem szerint ez a tananyagfejlesztés több osztálynál is beépíthető lehet.
Az egyéni feladatmegoldás során kiemelt szerepe van a tanulók kreativitásának és problémamegoldó képességének. A webshop készítés alapvetően a digitális kompetenciákra épül, emellett a kreatív gondolkodást, illetve a hatékony, önálló munkát is nagy mértékben fejleszti.