Kiemelkedő események
2018. január - 2018. augusztus
A pályázati projekt I. szakaszában az alábbi programelemek valósultak meg:
- Megvalósíthatósági tanulmány elkészítése
- Az NSZFH által kiadott módszertan alapján a centum és tagintézményi szintű helyzetértékelés és Cselekvési Terv elkészítése
- Nyilvánosság, kommunikáció biztosítása (roll-up, "C" típusú tábla, sajtóközlemény, kommunikációs terv, honlap – NKOH engedély, Ktk. 2020 szerinti kiírás szerint)
- Nyári felkészítés keretében javítóvizsgára utasított tanulók pótvizsgára felkészítése
- (Köz)beszerzési szakértő bevonása, eljárás lefolytatása
- Szakmai megvalósítók megbízása (feladatkör, felelősség meghatározása, megbízási szerződéseik elkészítése)
- Irodaszer beszerzés (KEF-es beszerzés) / ― Szakmai rendezvényekhez szükséges catering szolgáltatás megszervezése
- GEOMATECH @ Látható matematika - 60 órás pedagógustovábbképzés / ― Mobilrobotok az oktatásban - 30 órás pedagógustovábbképzés
- DKA terem tervezése (villamosipari, gépészet, építési)
2018. szeptember
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- Bemeneti mérés során a tanulási eredmények diagnosztikus mérése az iskolai lemorzsolódásban veszélyeztetett 9. tanulók kiszűrése érdekében
- Szakmai munkacsoportok megalakítása, szakmai munka indítása a cselekvési terv alapján:
- A helyzetértékelés és cselekvési terv alapján megalakultak a tematikus csoportok tagintézményi és centrum szinten. A centrum munkacsoport-tagok a projektmenedzsmenttel egyeztetve szervezik, koordinálják és nyomon követik a cselekvési terv megvalósulását a 8 szakmai területen a tagintézményi szinten, ebben segítséget a tagintézményi munkacsoportba bevontak adnak.
- Alapkészség fejlesztése céljából kialakított és működtetett tanulócsoportokban résztvevő tanulók kiválasztása és bevonása:
- 255 lemorzsolódásban veszélyeztetett diák kiválasztása, bevonása a fejlesztő tevékenységekbe
- A létrehozott tanulócsoportok száma összesen: 175 (db)
- A tanulócsoportba bevont tanulók száma összesen: 255 (fő)
- A bemeneti mérések és családi, szociális háttér feltérképezése által a projekt célcsoportjának meghatározása, együttműködés megalapozása
- Tudatos, rugalmas humán-erőforrás tervezés. Beválás-vizsgálat a pedagógus attitüd és szakmai felkészültség alapján.
2018. október
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- Mentorálás intézményi feltételrendszerének megalapozása: a bevont 250 diák mellé mentorok delegálása a tanulók iskolai előrehaladásának nyomon követhetősége érdekében, egyéni törődés feltételrendszerének megteremtése.
- Fejlesztés-differenciálás feltételrendszerének kialakítása: 3-6 fős fejlesztő csoportok kialakítása a korábbi tanulási hátrányok és egyéb iskolai előrehaladást akadályozó tényezők leküzdése; kiemelt prioritással fókuszálva a 250 bevont tanulóra, ugyanakkor az iskolai többi tanulóinak hátránykompenzációját is lehetővé téve.
- Tehetséggondozás - Professzionális kompetenciák megalapozása és fejlesztése. Tanulói érdeklődés, motiváció felkeltése, fenntartása.
- Intézményi rendszerszemlélet kialakításának ösztönzése a mérés-értékelés, mentorálás és fejlesztés-differenciálás területének együttműködésével.
- Szakmai műhelymunkák, belső és külső tudásmegosztás, továbbképzések.
- Intézményi programtervvel a szociális hátrányok csökkentésének ösztönzése.
- A Centrum és a fenntartásában álló tagintézmények korai iskola elhagyás mutatójának csökkentése érdekében megvalósuló helyi szintű intézkedések és eredmények rendszeres támogató monitorozása és folyamatos minőségbiztosítás, beavatkozási pontok azonosítása a hatékonyság növelése érdekében.
- Pályakorrekció (második esélyt teremtő tevékenységek).
- Közösségfejlesztő programok (projekthét, projektnap, szakkör, sportkör stb.) kiaknázásával befogadó iskolai légkör, baráti támogató iskolai környezet közvetítése.
- Iskolai közösségformáló rendezvények, ünnepségek:
- A belső iskolai kapcsolatok hatékony ápolása, az intézményi közösségek közösségformáló hatásának kiaknázása különféle rendezvények keretében.
- A közösségi szabályok és az életkornak megfelelő elvárások tudatosítása.
- Központi (és intézményi), egységes nyilvántartás feltételrendszerének megteremtése.
- Intézményi információs rendszer és kontrolling megfelelő informatikai támogatása, információkhoz való hozzáférés növelése.
2018. november
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- A középfokú nevelés-oktatásban érintettek bevonása az iskolai folyamatokba, együttműködések erősítése.
- Szülő és iskola közti kapcsolat fejlesztése, erősítése, szülők bevonása az intézmény életébe.
- Pályaorientáció, a továbbtanulást támogató szakmaválasztás.
- Tudatos szakmai életpálya-építés. A tanulás és a munka világa közötti átmenet támogatása.
- Közösségfejlesztő programok (projekthét, projektnap, szakkör, sportkör stb.) kiaknázásával befogadó iskolai légkör, baráti támogató iskolai környezet közvetítése.
2018. december
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- A motivált pedagógusok fejlődési, önképzési igényeinek támogatása. Szakmai fejlődés támogatása, szakmai motiváció növelése.
- Belső és külső tudásmegosztás erősítése - a nevelőtestületi tagok szakmai felkészültségének növelése érdekében folytatott ismeretbővítő, készségfejlesztő tevékenységek.
2019. január
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- IKT - IT / LEGO / DKA közbeszerzés zárása
- Szakmai munka megvalósulásának nyomon követése: a szakmai munka tervezése, szervezése, koordinálása, irányítása szakmai megbeszélések, műhelymunkák, értekezleteken, e-mailes, ill. telefonos kommunikáció segítségével. Számszerűsíthető a szakmai munka tervezése, szervezése, koordinálása, irányítása során keletkező dokumentációval.
Szintjei: - Projektmenedzsment tagok között (heti több alkalommal)
- Szakértői csoport (belső szaktanácsadók, iskolapszichológus, szociális munkás – igény szerint)
- Tagintézményi koordinátorok (heti több alkalommal)
- Centrum szintű munkacsoportok (igény szerint)
- Igazgatók (igazgatói értekezleteken, megkeresés alapján)
- Egyéb szakmai megvalósítók (igény szerint)
- Monitoring, minőség-ellenőrzés szakértők (havonta kétszer)
2019. február
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- A Centrum és a fenntartásában álló tagintézmények korai iskola elhagyás mutatójának csökkentése érdekében megvalósuló helyi szintű intézkedések és eredmények rendszeres támogató monitorozása és folyamatos minőségbiztosítás, beavatkozási pontok azonosítása a hatékonyság növelése érdekében.
- I. félév szakmai munkájának értékelése
- Továbbképzések tudatos tervezése innovatív pedagógiai-módszertani eljárások megismertetése érdekében.
2019. március
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- DKA terem tárgyi feltételrendszerének kialakítása (leválasztás, átépítés, funkcionális kialakítás).
- Jó pedagógiai módszerek, gyakorlatok megismerése pl.: hospitáció, képzés, továbbképzés, konferencia, belső és külső tudásmegosztás.
2019. április
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- Az oktatás módszertani fejlődéséhez szükséges eszközök fejlesztése és biztosítása - nagyságrendekkel több tan- és háttéranyag elérhetővé tétele. - Informatikai eszközbeszerzés megvalósulása 150 Millió Ft értékben.
- Tudásbázisok (digitalizált tananyagok) elektronikus hozzáférhetőségének lehetővé tétele, pl.: az idegennyelvi készségek elsajátításának támogatásához.
2019. május
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- Szociális hátrányok enyhítése a szabadidő hasznos eltöltését támogató, iskolai kötődést motiváló, tanulást támogató programok megvalósításával; az eltérő kulturális, családi tőkéből adódó különbségek mérsékelése.
- Tudásbázisok (digitalizált tananyagok) elektronikus hozzáférhetőségének lehetővé tétele, pl.: az idegennyelvi készségek elsajátításának támogatásához.
2019. június
Megvalósult tevékenységek és programelemek:
- Szervezeti kultúra fejlesztése - a tantestületen belüli összefogás, támogatás, kommunikáció, szakmai együttműködés erősítése a nevelő-oktató munka során tapasztalt problémák megoldása érdekében. Csapatépítés, intézményfejlesztés.
- Tananyag-szerkesztő (authoring tool) alkalmazások, a digitális tananyagok előállítására alkalmas segédeszközök megismerése és alkalmazása a szakképzési tartalmak korszerű közvetítése érdekében.
- DKA eszköz- és anyagbeszerzés 19 Millió Ft értékben.
- Drogprevenciós, egészség-megőrző, mentálhigiénés, szexuális felvilágosító program kialakítása, működtetése.
- Az oktatás világából a munka világába való hatékony és eredményes átlépés támogatása a munkaerő-piaci kulcskompetenciák, a pályaválasztási tanácsadás, pályaszocializáció, a helyi pályaorientációs programok megvalósítása, együttműködés a gazdasággal a duális szakképzés minőségi fejlesztése érdekében.
- Pedagógus továbbképzések kivitelezése.