Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

8. IT-IKT FEJLESZTŐ CENTRUM SZINTŰ MUNKACSOPORT

Tagintézményünkben a projekt keretében az IT – IKT fejlesztéssel kapcsolatban a következő területek kaptak hangsúlyt:

  1. IKT eszközök fejlesztése és biztosítása

A projektidőszak alatt új, korszerű gépek kerületek beszerzésre, ill. beüzemelésre (számítógépek, monitorok, laptopok, projektorok, tabletek, és 3 okostábla).

Az új eszközök segítségével kialakításra került egy fejlesztő terem, amely az elhelyezett új számítógépekkel jó lehetőséget teremt a digitális eszközhasználat készségeinek fejlesztésére is.

Néhány informatika terembe új számítógépek, monitorok, néhány tanterembe új projektorok kerültek. Az osztálytermekben egy tanári laptop, ill. a hozzá kapcsolt projektor segítségével minden tanórán lehetőség nyílik digitális tartalmak megjelenítésére. A 006-os terem gépparkja teljesen megújult, ide került az egyik okostábla, valamint tabletek is itt kaptak helyet.

A „kistanári”-ba a tavaly már működő számítógépek mellé új laptopok kerültek, így az iskolai hálózat már jóval több gépen érhető el egyszerre.

A projektidőszak első tanévében minden kolléga új, korszerű laptopot vehetett fel.

Új routerek felszerelésével a wifi elérés – szükség esetén - az iskola szinte bármely pontján biztosított.

 

  1. Intézményi egységes nyilvántartás feltételrendszerének megteremtése

Az E-Kréta, KIR, KIRA, Ultimate rendszerek használata intézményünkben folyamatosan, jól működik.

Iskolánk adminisztratív dolgozói is új korszerű asztali számítógépeket és monitorokat kaptak, melyek segítségével gördülékenyebb a tanulói ügyintézés is.

A nevelőtestület E-Kréta jártassága megfelelő, egyre több funkciót ismernek a kollégák. Folyamatos a kollégák közti tudásmegosztás, de az E-Kréta Tudásbázis tanulmányozása is új ismeretekkel ruházza fel a tanárokat. Az osztályfőnökök és az iskolavezetés rendszeresen használja az ESL modult, mellyel minden egyes tanuló előmenetele jól nyomon követhető, valamint a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók is kiszűrhetőek. A 2020. március közepétől bevezetett digitális munkarend kapcsán egyre több diák és szülő is rendszeresebben használja a felületet.

Az intézményi információs rendszer működését szolgálja a tavalyi tanév során bevezetett Microsoft Office 365 rendszer. A levelezőprogram révén a nyomtatott dokumentumok száma is csökken (pl. határozatok elektronikus formában való „kézhezvétele” - környezettudatosság), a Teams alkalmazás pedig jó lehetőséget teremt a tanárok közti kapcsolattartásra (videókonferenciák, üzenetek), melynek a digitális munkarend ideje alatt rendkívül nagy jelentősége van.

 

  1. A tanórák legalább 30%-ában IT, IKT eszköz és / vagy digitális technológia használata (számítógéppel segített tanítás; infokommunikációs technológiával IKT támogatott oktatási módszerek adaptálása és elterjesztése)

Az IKT eszközök használata az oktatás szinte minden területén egyre inkább teret nyer. Az interaktív táblák használata rendszeres, a kollégák a tananyagot prezentációkkal (ppt, prezi) teszik érthetőbbé, szemléletessebbé. A projektorok segítségével a legtöbb tantárgyi órán lehetőség van a témához kapcsolódó kisfilmek bemutatására, kísérletek, animációk megtekintésére, vagy a tankönyvekhez kapcsolódó interaktív tananyagok kivetítésére.

Nyelvórákon rendszeresen oldunk meg online felületeken elérhető feladatokat, legyen az egy adott nyelvkönyvköz kapcsolódó honlap feladata, vagy saját készítésű feladat (learningapps, Quizlet, Quizizz, Wordwall, Kahoot!).

A tanulók a szakmai órákon is rendszeresen használják a számítógépet: különböző programok segítségével dolgozzák fel a tananyagot (ÁNYK kitöltő program, könyvelő program), ill. online térképeket is használnak (útvonaltervezés). Az ügyvitel ágazaton elengedhetetlen a számítógépek használata, itt nagy előrelépést jelentett, hogy a régi, lassú gépek lecserélését követően új, gyorsabb gépeken, Windows 10 operációs rendszerrel folyhat a munka.

A 2020. március 16-án bevezetésre került digitális munkarend az IKT eszközök napi szintű használatát követeli tanártól, diáktól egyaránt. Az oktatás keretrendszere a google Classroom lett. Tanáraink ide töltik fel a tananyagokat (szöveges dokumentumok, prezentációk, videók), feladatokat, ill. a diákok is ezen a felületen küldik be az elkészített munkáikat. Az online órák megtartásához kisebb csoportok esetében a google Hangouts alkalmazást használjuk, nagyobb csoportoknál a Zoom alkalmazással tartjuk az órákat, ezen kívül a már korábban is jól működő Facebook Messengeres üzenetekkel érjük el a tanulókat. A fejlesztő tanárok a fejlesztő óráikat is digitális eszközök segítségével tartják meg.

 

  1. IT eszközhasználattal/digitális tananyaggal folytatott oktatás bemutatása belső tudásmegosztásban (nevelőtestületi tagok szakmai felkészültségének növelése érdekében folytatott IT ismeretbővítő tevékenység)

Az IT alapú tudásmegosztás folyamatos a kollégák között, ennek megfelelően érdeklődő kollégák számára kiscsoportos keretek közt többször is sor került az ismeretek átadására. Néhány példa:

A digitális munkarend bevezetés utáni időszakban a belső tudásmegosztás is digitális eszközön és csatornákon keresztül zajlik. Rendszeres a tanárok közti segítségnyújtás, valamint az online elérhető oktatássegítő oldalak, digitális anyagok előállítására alkalmas módszerek, programok egymás közti megosztása.

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva