1. A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS CENTRUM SZINTŰ MUNKACSOPORT (MÉCS)
A feladatot 2018. áprilisában már elkezdtük. A felmérések és anyagok áttanulmányozása után májusban készítettünk mérési anyagokat.
A tagintézményünk egyes tantárgyakból már régóta irat bementi és kimeneti méréseket, melyeket a munkaközösségek állítottak össze. A változás inkább ott volt, hogy most olyan feladatsorokat írtak a diákok, melyet központilag állítottak össze.
A bementi méréseket az igazgatóval és a többi kollégával egyeztetve írattuk meg a kilencedik évfolyamon szövegértésből és matematikából (2018. és 2019. szeptemberében). Előtte a feladatokat kinyomtattuk, elosztottuk. Az osztályok két csoportra bontva A és B változatot írtak mindkét területen. Majd a szakos kollégák a megoldó kulcs alapján, még ezen a héten kijavították a méréseket. Az eredményeket Bruckmann Dorn Edit kolléganővel összesítettük. Az eredményekről az osztályfőnökök, a szakos kollégák, az igazgató, a fejlesztő csoport centrum szintű tagja és az intézményi koordinátor is értesült a diákokon kívül. A feladatokat a szakos munkatársakkal órán átnézték a diákok.
Még a hónap végén megírták a diákok az országos online mérést is, melyekre előtte a termeket a rendszergazdával előkészítettük. Mindenkinek generáltuk a kódját, s az eredményeiket lementettük, hogy a szakos tanárok is megnézhessék, a diákok belegyezésével az eredményeket.
A többi évfolyamon az iskolai bemeneti méréseket írták meg a diákok. Az eredményeket ismertettük a tanárokkal (tantestületi értekezlet keretében) és a diákokkal is.
A 9. évfolyamon a bemeneti méréseket is figyelembe véve határozták meg a fejlesztendő tanulók névsorát. Az órai munka felépítésében is szerepet játszik a mérésekből adódó eredmény.
Kimeneti méréseket 2019. májusában írattattuk meg a diákokkal, melynek eredményeit szintén közöltük az érintettekkel.
A tanítás során azért találkoztunk olyan diákkal, akinek a bemeneti mérése viszonylag jól sikerült, de sajnos az órán nem sok sikerrel tanul. Sem a kompetenciái, sem az előzetes tudása nem megfelelő. A krétában lévő ESL modul nyomon követése sokat segít ezen diákok kiszűrésében, ráadásul mindig az aktuális időben mutatja az eddig elért eredményeket.
A mérési eredményeket a következő évek eredményeivel összevetve is hasznos értesülésekhez juthatunk a tanuló haladását illetően. A projekt lezárása után is folytatjuk a méréseket.
A mérési rendszer beépülése az intézmény működésébe:
Év eleji, tantestületi ülés keretében ismertetjük a mérés eredményeit. Az eredményekre alapozva lehet az egyes munkaközösségeknek meghatározni a pedagógiai módszereket, differenciálásokat, munkatervet. A szaktanárokkal, gyógypedagógussal fejlesztő tanárokkal egyeztetve megfelelően kialakíthatók a fejleszteni kívánt csoportok és a fejlesztési tervek.
A digitális tanrend során más módszerekkel kell a mérést, értékelést megoldani. Itt a kollégák a Redmentát, Google Forms-t, Quizizz-t és a Kahoot-ot használják a Clsassroom és a Zoom mellett.. Ezekkel az eszközökkel is mérhetőek az elsajátított kompetenciák. ismeretek. Még a távoktatás megkezdése előtt volt egy nap, mikor minden kollégának volt lehetősége a digitális formák alapjainak elsajátítására. Azóta a videóknak és szorgalmuknak köszönhetően egyre jobb feladatsorokat, mérésre alkalmas teszteket készítenek.