Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Projektjeink / GINOP 6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése

7. HUMÁNERŐFORRÁS (PEDAGÓGUSKULTÚRA ÉS MÓDSZERTAN) FEJLESZTÉSE CENTRUM SZINTŰ MUNKACSOPORT

Mentorálás

A 2018-2019. tanévben 1 közgazdász kolléga (Arató Béla) dolgozott gyakornok tanárként immár második éve.  Ebben a tanévben mentor váltásra is sor került, mivel a mentora, az akkori munkaközösség vezető távozott az iskolából.

Borosné radinovics Mónika vette át a szakmai munkaközösség vezetést és a mentorságot is.  Havonta talákoztak, amikor szakmai és módszertani felkészülés, megsegítés történt egymás óráinak látogatása mellett.  Sajnos, a mentor aktív segítő és irányító munkája ellenére sem jelentkezett a kolléga minősítésre (Pedagógus I.), helyette a tanév végén meszüntette a munkaviszonyát.

Az elmúlt 2 tanévben 1-1 levelező tagozatos egyetemi hallgató a mi iskolánkban teljesítette szakmai gyakorlatát, akiknek szintén mentoraink segítettek az óratervek, óravázlatok összeállításában, a tanórák tartásában, szakmai-módszertani kérdésekben.

Minősítő eljárás

Intézményünkben 2019. tavaszán 2 fő kolléga Pedagógus II. minősítésére került sor, illetve 1 fő kollégáé 2019. novemberében.  Mind a 3 fő sikeres minősítést tett.

A 2020. évi minősítésre is 3 fő kolléga jelentkezett Pedagógus II. minősítésre, de a kialakult koronavírus veszélyhelyzet miatt elmaradtak a minősítések.  Az iskolavezető mind az előkészületi mind a minősítési időszakban aktívan kivette részét segítve a minősítésre jelentkezett kollégákat.

Nevelőtestületi óralátogatások

Az óralátogatások tervezése mindkét tanévben a megszokott módon az iskolai munkatervekben került rögzítésre, melyeknek fő célja az újonnan érkező illetve segítségre szoruló kollégák szakmai-módszertani segítése volt.

Az iskolavezetés a munkaközösség vezetőkkel együtt végezte az óralátogatásokat többnyire támogató, értékelő jellggel, mellyel a fő cél az iskolai oktató-nevelő munka színvonalának emelése, a kollégák pozitív támogatása volt.

Az óralátogatások kíváló színterei voltak a belső tudásmegosztásnak, melyet csak gazdagítottak a GINOP 6.2.3 Projekt keretében megvalósult továbbképzések, hiszen a résztvevő kollégák nagyfokú módszertani megújulást kaptak különösen a második körű képzésekkel.

A digitális munkarendre való kényszerű átállás során szintén nagyfokú szakmai támogatást kaptak az erre igényt tartó pedagógusok főleg az öntevékeny, a digitális módszetanban jártas kollégáktól.  Az online órák látogatása pedig szinte minden esetben gazdag módszertani megújulásról tanúskodik.

Középiskolák közötti szakmai együttműködés erősítése

Több éves hagyományra tekint vissza iskolánk szakmai együttműködése a Vályi Tagintézménnyel a Kalandőrület elnevezésű 24 órás játékban mind a diákok mind a tanárok aktív közreműködése mellett, melyre a 2018-2019. tanévben is jelentkeztünk sok hasznos ötlettel gazdagodva (pl. hasonló keretbe foglalva került lebonyolításra a tavalyi tanévben a DIÁKNAP is nagy sikerrel).

A 2019-2020. tanévben pedig 6 középiskola részvételével került sor egy általunk indított röplabda tornára, melynél a kezdés előtt szakmai tanácskozáson is részt vettek a kollégák egy hivatásos röplabdabíró közreműködésével. 2 gimnázium és 4 szakképző iskola vett részt a programban, mely diáknak, pedagógusnak egyaránt nemcsak élményt, hanem szakmai fejlődést is jelentett.

De, a középiskolák közötti szakmai együttműködést szolgálta a Projekt keretében megvalósuló továbbképzések legtöbbje, mivel az új ismeretek mellett mindenkor sor kerülhetett az egymás közti tapasztalatcserére is.

A 2019-2020. tanévben beadott „ Határtalanul” pályázatunk egy Erdélyi középiskolával való szakmai együttműködésre alapoz, és ahol az előkészületek mindkét fél részéről meg is történtek (e-mail, telefon).

Tantestületi tréning

Mindkét tanévben hagyományainkhoz híven szerveztünk tréninget a tantestületi tagok bevonásával, melyeknek elsősorban a pedagógiai kultúraváltás, megújulás volt a fő célja. Az iskola vezetés 2 évente szervez csapatépítő-szervezetfejlesztő tréninget a teljes tantestület bevonásával, amikor is 24 órában az iskolai falait elhagyva egy  külső ideális környezetben kerül sor a tréningre meghívott előadókkal.  Ezeken a tréningeken mindenkor történik önismereti-önfejlesztési illetve szakmai-módszertani kérdés megvitatása a csapatépítés mellett. A 2019-2020. tanévben október 11-én került sor a szervezetfejlesztésre a Szedresi Lovaspanzióban.

A tréningen az önfejlesztés volt a fő téma „Az élet 5 iránya” címmel.  Bernád Apor életviteli tanácsadó közreműködésével igen hasznos, de egyben igen vidám, élvezetes tréningben volt részünk.  Másnap pedig a Szakképzés átalakításának aktuális kérdései kerültek napirendre valamint a pedagógus önértékelés Kurdi László szakértő segítségével.

A 2018-2019. tanévben az iskolában került sor egy igen izgalmas terület érintésére, mely egy Érzékenyítő tréning volt „Közösségi kezdeményezések létrehozásának és működtetésének gyakorlata” címmel. Csizmazia Ferencné tréner és csapata olyan jó gyakorlatokat osztott meg a tantestületi tagokkal, melyekben a saját élményen keresztül történt a résztvevők attitűdjének formálása különös tekintettel a diszkriminációval szembeni fellépés lehetőségeire.

De, a digitális munkarendre való átállás több szintéren is igényelte a tantestületi tréningeket, hiszen nagy szükség lett a belső tudásmegosztásra mind a tanárok, mind a tanulók esetében.  Az egy osztályban tanítók megbeszélései napi szintre kerültek az egymástól való tanulás, a kölcsönös visszacsatolás igényét illetően.  A pedagógusok számára a TEAMS beszélgető funkciója segítségével pedig folyamatos a problémák, kérdések, módszertani ötletek megjelenése, melyek szintén a tovább haladást, tovább fejlődést szolgálják.

Mindkét tanévben éltünk a Kaposvári POK által kínált tanácskozásokon, továbbképzéseken való részvétellel, melyeken az iskolavezetés vagy érintett kollégák vettek részt: pl. a 2018-2019. tanévben szervezett „Gyógypedagógiai Konferencia”, a 2019-2020. tanévben a „Tanévnyitó Konferencia” a „Szakképzés jövője” Konferencia stb.

A Szaktanácsadói segítségekkel is éltünk. 2018. októberében a pedagógiai értékelés színtereiről hallgattunk előadást különös tekintettel a fejlesztő értékelésre a POK képviselőjétől.

Ezen kívül mindkét tanévben egyes szakterületek kerültek kiemelésre a szaktanácsadói segítőkkel: a 2018-2019. tanévben a történelem és a német nyelv, a 2019-2020. tanévben a matematika tanárokkal történt a szakmai-módszertani tanácskozás, amikor is az érettségire való koncentrálás mellett módszertani megújító ötletek átadására is sor került.

2020. április 08-án pedig a digitális munkarendet segítő igen hasznos módszertani megújuló, ötletadó tanácskozás volt online formában a TEAMS alkalmazáson keresztül Dr. Gesztesi Enikő közreműködésével.

Továbbképzések

A GINOP 6.2.3 Projekt keretében tagintézményünk pedagógusai 12 GINOP-os képzésen vettek részt. Az elmúlt évben 8 képzés, az idei tanévben 4 képzés került megszervezésre.

A továbbképzéseknek köszönhetően 19 fő gazdagodott ismeretekkel, vált alkalmassá a belső tudásmegosztásra, melyeknek minden képzés után megfelelő színteret és érdeklődőt biztosított az iskola vezetés.

Képzéseink listája:

Időpont

Képzés megnevezése

2019. március 12.

Kortárs mediáció c. 5 órás pedagógus továbbképzés a kaposvári POK szervezésében

2019. május 20.

Pedagógusok közösséggé formálása - Az alkalmazottak lelki állóképességének megőrzése c. 5 órás pedagógus továbbképzés a kaposvári POK szervezésében

2019. június 24 - 25 - 26.

Tehetséggondozás gazdagító programokkal c. akkreditált pedagógus továbbképzés

2019. június 17. - kontakt

2019. június 18. - 23.  - távoktatás       

2019. június 24. - kontakt

Konfliktuskezelés, mediáció a köznevelés világában c. akkreditált pedagógus továbbképzés

2019. augusztus 21 - 22 - 23.

Az önismeret és a társas kultúra fejlesztése c. akkreditált pedagógus továbbképzés

2019. augusztus 21 - 22 - 23.

Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel c. akkreditált pedagógus továbbképzés

2019. augusztus 26 - 27 - 28.

Pályaorientáció, életpálya-tervezés módszertana pedagógusoknak c. akkreditált pedagógus továbbképzés

2019. augusztus 28 - 29 - 30.

A pedagógusok feladatai és lehetőségei a drogprevencióban: kompetenciák és kompetenciahatárok c. akkreditált pedagógus továbbképzés

2019. szeptember 23 - 24 - 25.

Eötvös József program kiemelt projekt keretében kidolgozásra került akkreditált módszertani pedagógus továbbképzés

Esélyteremtő intézményfejlesztési program és eszközrendszer c. akkreditált továbbképzés

2019. október 16; 21 - 22.

Mérési eredményekre épülő pedagógiai fejlesztések módszertana az általános és középiskolákban c.  akkreditált pedagógus továbbképzés

2019. november 27 - 28 - 29.

A prevenció és a konfliktus-kezelés lehetőségei az iskolákban c. akkreditált pedagógus továbbképzés

2020. február 4., 5., 11., 13., 17.

Életvezetési és 21. századi munkavállalói kompetenciák fejlesztésének korszerű módszertana c. akkreditált továbbképzés

 

Digitális oktatás ( kollégák betanítása, szakmai segítségnyújtás és kapcsolattartás)

A kialakult járványügyi helyzetre való tekintettel 2020. március 16-án átálltunk a digitális munkarendre. Megtörtént a tantestület tájékoztatása, kiválasztottuk a munkarendet segítő platformot, mely a CLASSROOM lett, és megkezdődött az új oktatási környezet kialakítása, a kurzusok felvétele, a tanulók meghívása a kurzusokba.

Egymást segítve ismertük meg a szoftver működését. A pedagógusok betanítása nem volt könnyű feladat, de igazán jól érvényesült a tudásmegosztás. Egy hét leforgása alatt be is állt a rendszer. Új kapcsolati formák bevezetése is megkezdődött pl: ZOOM, HANGOUTS. A digitális tananyagtartalmak fejlesztése folyamatos, ugyanúgy mint az egymástól való tanulás, támogató tudásmegosztások főleg a digitális módszertanban járatos kollégák által.

Szinte hetente tart az igazgatónő tantestületi megbeszélést a TEAMS rendszerben kialakított online formában, mely kisebb csoportok pl: munka közösségek meghívására is szolgál.

Módszertani segítséget a tanárok a centrum szintű Digitális támogató csoporttól is rendszeresen kapnak.

 

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva