6. (TANÓRÁN KÍVÜLI) KÖZÖSSÉGFEJLESZTŐ, KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEK CENTRUM SZINTŰ MUNKACSOPORT
A sokszínű, folyamatos és jó hangulatú diákélet intézményünkben a tanulói élményszerzés egyik fontos forrása. Munkacsoportunk főként olyan programokat szervezett, melyek egyrészt mintát nyújtottak a tanulók számára a szabadidő hasznos eltöltésére, másrészt sokszor elősegítették magát a tanulási folyamatot, fejlesztették diákjainkat. Szerteágazó tevékenységeink lebonyolításában nagy szerepet játszottak az osztályfőnökök, a szaktanárok, illetve a szociális hátrányok enyhítése, mentorálás munkacsoport, valamint az iskolai diákönkormányzat. Ez utóbbiak nyújtották a legnagyobb segítséget a különféle iskolai rendezvények lebonyolításában, amelyek egyrészt az intézményi életbe való bevonást, integrációt segítették elő (mint a gólyatábor, a szecskaavató), illetve az osztályközösségek erősítését szolgálták (különböző karitatív jellegű programok lebonyolítása, iskolai ünnepek megszervezése). A munkacsoport által kezdeményezett tevékenységek mindig az új tanulók beilleszkedéséről, illetve az átmenet megkönnyítéséről szóltak. Nagy hangsúlyt fektettünk a hagyományok ápolására, őrzésére is a tanítás folyamatába beépített projektnapok során mindkét tanévben például visszatérő feladatunk volt a szedresi Bezerédj-sír felkeresése, megkoszorúzása. A tiszteletadás mellett ottléteink során arra is figyeltünk, hogy a sír melletti kis erdőt rendbe tegyük, szemetet gyűjtsünk, így a környezet megóvására is figyelmet fordítottunk.
A munkacsoport szakköri tevékenységet is működtetett. A két tanévben más jellegű szakkör indult. A 2018/19-es tanévben túraszakkört indítottunk, amelynek profiljában jól megfért egymás mellett a városi séta, a hosszabb-rövidebb kirándulások, a helyi környezet megismerését szolgáló programok, különböző előadások meghallgatása. Néha a szakköri tevékenység mellett megjelentek olyan programok is, amelyek még inkább a közösség erősítését szolgálták, mint például a karácsonyi kézműves program, a farsangi jelmezverseny, illetve a többször is nagy sikerrel meghirdetett társasjáték-foglalkozás. A 2019/20-as tanévben az igények előzetes felmérését követően filmklub indult, amely általában havi rendszerességgel egy-egy olyan alkotás megtekintését célozta meg, amely szándékaink szerint segíthette a tanulási folyamatot a 9-10. évfolyamos diákok körében. Az együtt megtekintett filmek (például a Trója, Trisztán és Izolda, A rózsa neve) az irodalmi és történelmi tudást egyaránt erősítették.
A tanulók élményvilágának gazdagítása céljából az intézmény pályázott fakultatív jelleggel a Határtalanul programjába is. Bár az előfeltételeket sikeresen teljesítettük, magát a pályázatot nem nyertük meg, így a pályázati időszak alatt mégsem valósulhatott meg az Erdélybe tervezett kirándulás.
Az intézményben sportköri tevékenység is zajlott lelkes testnevelő szaktanáraink segítségével. A pályázat e része főként az egészség-és környezettudatos életmód népszerűsítése miatt vált fontossá. A 2018/19-es tanévben főleg a torna kapott nagy szerepet a sportköri foglalkozások során, diákjaink nagy kedvvel gyakoroltak a tanár irányítása mellett. A 2019/20-as tanévben indított röplabda sportkör már más tematikájú volt. A tanév során diákjaink az intézmény tornatermében tartott foglalkozások mellett más helyekre is eljutottak, és ott szép sikereket arattak az edzőmérkőzéseken. A sportkört vezető szaktanár még röplabdabajnokságot is szervezett, ahová meghívtuk más intézmények csapatait is. Bízunk benne, hogy ez a bajnokság új hagyományt teremt majd.
Végezetül a munkacsoport kiemelt tevékenységei közé tartozott az intézményben zajló tehetséggondozás is. Számunkra fontos a tehetséges és érdeklődő diákok támogatása. Számtalan megmérettetésen részt vettünk. Kollégáink sikeres versenyfelkészítő munkájának köszönhetően szakgimnáziumi és szakközépiskolás tanulóink mind regionális, mind országos versenyekre is eljutottak. A nagy sikerek közé tartozott például az, hogy a 2018/19-es tanévben diákjaink a Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteménye által meghirdetésre került Pécsi Hyperión Országos Tanulmányi Verseny „HyperQuest” elnevezésű online kvízjátékán II. helyezést értek el. Szintén ebben a tanévben az OSZKTV 2018-2019 humán tantárgycsoport versenyében több tanuló indult, 11. helyezést értek el regionálisan. Szakmai sikerünk volt Lazar Anilla szereplése, aki az ÁSZÉV versenyen kereskedőként országos 2. helyezést ért el. A 2019/20-as tanévben pedig meg kell említeni tanulóink országos 9. helyét a már említett „HyperQuest” versenyen, illetve egy diákunk sikeres döntőbe jutását az ÁSZÉV versenyén. A Veszprémi Egyetem indította útjára a Tour de Pannon nevű turisztikai versenyt, ahol tanulóink országos 1. helyezést értek el.
A versenyfelkészítéseken kívül az intézményben rendszeresen indultak olyan tehetséggondozó foglalkozások, amelyek például az emelt szintű érettségi vagy a nyelvvizsga megszerzését támogatták. Szaktanáraink lelkiismeretes és ösztönző munkát folytattak.